ФРТУ категорично проти підвищення вантажних залізничних тарифів

Новини Теми дня Транспорт
ФРТУ категорично проти підвищення вантажних залізничних тарифів

Федерація роботодавців транспорту України звернулась з  до прем’єр-міністра, голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку, керівників міністерств, голови правління АТ “Укрзалізиця”, голови Державної регуляторної служби з проханням знизити вантажні залізничні тарифи на -20% від поточного рівня за рахунок оптимізації витрат “Укрзалізниці” та вжиття заходів для відновлення та збільшення вантажної бази УЗ.

Асоціація звертає увагу на те, що “Укрзалізниця” підготувало  та направило в Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури проєкт Наказу, яким передбачено підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. Згідно цього проекту, тарифи на перевезення вугілля та руди підвищуються на +19%, на кокс +12%, зернові вантажі +11%.

ФРТУ категорично не підтримує підвищення вантажних залізничних тарифів, яке матиме катастрофічні наслідки для цілих галузей економіки України, надходжень до бюджету України, втрати тисяч робочих місць та як результат негативно вплине на обороноздатність нашої держави.

В листі підкреслюється, що незадовго до злочинного вторгнення росії в Україну,  в нашій країні відбулася низка безпрецедентних підвищень монопольних тарифів на залізничні вантажні перевезення.

“Один за одним Міністерство інфраструктури України видавало накази про збільшення тарифів.  Накази Міністерства інфраструктури України № 418 від 11.08.2021 та  № 586 від 29.10.2021 «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги» набули чинності відповідно з 17 серпня 2021 та 1 січня 2022”, – нагадує асоціація.

ФРТУ вважає, що для прийняття згаданих наказів не було достатніх підстав, адже рентабельність вантажних перевезень знаходилась на досить високому рівні за останні роки. Середня операційна рентабельність сегменту вантажних перевезень в Україні за п’ять років (2016 – 2020) склала 26%.

А потім в червні 2022 року у  відповідь на значне скорочення обсягів вантажоперевезень, спричинене початком повномасштабної війни, Міністерство інфраструктури України було змушене вдатися до підвищення тарифів на залізничні перевезення ще на +70% для всіх видів вантажів. Це підвищення, яке не мало аналогів у попередні роки, було розцінене вантажовласниками як тимчасовий захід для підтримки УЗ, що створив очікування на їх зниження після часткового відновлення ситуації на УЗ та збільшення обсягів вантажоперевезень.

Внаслідок цих змін монопольні тарифи зросли в 2,4 рази від рівня початку 2021 року, а вартість перевезень порожніх вагонів для вантажів 1-го класу підвищилася в 2,6 рази.

“В Україні ріст тарифів став однією з основних причин, чому численні підприємства вже не можуть функціонувати без збитків. Постійне зростання тарифів змушує компанії скорочувати свої виробничі обсяги, що, в свою чергу, призводить до зниження обсягів вантажоперевезень на залізниці та переходу на альтернативні види транспорту”, – резюмували у ФРТУ.

В асоціації вважають, що підхід  УЗ з постійним підвищенням тарифів є небезпечним як для самої Укрзалізниці, так і для української держави, адже таким чином держкомпанія знищує свою вантажну базу, а отже і економічну основу свого бізнесу. Частина клієнтів продовжуватиме перехід на автотранспорт, який спостерігається вже багато років через постійні підвищення залізничних тарифів.

“Ще більш небезпечним для України є те, що частина підприємств просто закриється і вже не зможе відновити свою роботу. Дуже тривожні події останнім часом спостерігаються в ГМК (мають місце зупинки виробництва), експерти аграрної сфери звертають увагу на збитковість вирощування ключових масових культур, що складають основну масову частку нашого агроекспорту.  Для держави ж закриті підприємства – це втрата робочих місць, податкових і валютних надходжень на десятки чи сотні мільярдів гривень, і найголовніше в поточних умовах – це знищення економічного потенціалу для забезпечення Сил Оборони України, адже їх фінансування відбувається за рахунок податків, що сплачують підприємства та їхні працівники”, – резюмували у ФРТУ.

Новини

19 Вересня 2024

Україна увійде в зиму з очікуваним дефіцитом генерації 4 ГВт

Україна за 8 місяців збільшила імпорт алюмінію на 20%

Феросплавна галузь скоротила експорт продукції на 83,1%

Глобальний держборг зросте до 100% до кінця десятиліття

Кабмін ухвалив постанову для встановлення в Україні плавучих ТЕС 

18 Вересня 2024

Українські підприємства в січні-серпні збільшили імпорт нікелю майже на 70%

Демократи США закликали Байдена схвалити експорт СПГ до України

Взимку дефіцит електроенергії в системі складатиме близько 4 ГВт

Виробництво сталі у Мексиці за підсумками липня впало на 53%

Державне фінансування отримали ще три індустріальні парки

Інтерпайп використовує морський та автотранспорт для доставки залізничної продукції у США та на Близький Схід

В Україні скорочується будівництво нового житла

Укренерго фіксує збільшення споживання е/е і закликає до економії

У Німеччині планують до 2030 року зробити третину металургії зеленою

Бюджет може отримати додатково 100 млрд грн від економічного бронювання – Свириденко

У липні імпорт гарячекатаного рулону в ЄС перевищив 1,5 млн тонн

ВСІ НОВИНИ ⇢