Вугільна галузь росії стрімко наближається до важкої кризи
Економіка Металургія Новини![Вугільна галузь росії стрімко наближається до важкої кризи](https://minprom.ua/wp-content/uploads/2022/06/ugol_vagon.jpg)
![Вугільна галузь росії стрімко наближається до важкої кризи](https://minprom.ua/wp-content/uploads/2022/06/ugol_vagon.jpg)
Російська вугільна галузь стрімко наближається до важкої кризи. Як повідомив Росстат, у січні–квітні сальдований прибуток у секторі «видобування вугілля» впав на 93%, або майже в 15 разів.
Джерело. Про це пише The Moscow Times.
Менше половини компаній галузі завершили у плюсі перші чотири місяці 2024 року, хоча рік тому таких було дві третини, а їхній сумарний фінансовий результат скоротився втричі – до 72 млрд рублів.
Кожна друга компанія, згідно з офіційною статистикою, стала збитковою (52,4%). У результаті сальдований прибуток вугільників за січень-квітень склав лише 14,3 млрд рублів – майже на 200 млрд менше, ніж за той же період роком раніше.
Відрізані санкціями від західних ринків вугільні компанії стрімко втрачають покупців у країнах, які Кремль називає «дружніми».
За підсумками першого кварталу експорт російського вугілля просів на 13%, а в березні спад сягав 17%, підрахували експерти Центру цінових індексів (ЦЦІ) Газпромбанку.
Ціни на російське вугілля обвалилися до 3-річного мінімуму: $95 за тонну в портах Далекого Сходу (-6% з початку року), $72 за тонну в Тамані (-13% з початку року) і лише $61 у портах Балтійського моря (-14%).
Індія, на яку припадає близько третини російського вугільного експорту, за березень-травень скоротила закупівлі на 22%, до 6,76 млн тонн, згідно з підрахунками консалтингової компанії Bigmint. Також впав експорт до Туреччини, Південної Кореї та Японії, зазначали експерти ЦЦІ.
Проблем вугільним компаніям додав Китай: найбільший покупець російської сировини ввів імпортне мито на вугілля, яке не поширюється на інших постачальників – Індонезію та Австралію, що входять зону вільної торгівлі з КНР.
У той час як доходи вугільників падають, витрати лише зростають. Собівартість вугілля зросла на 30%, оскільки збільшились витрати на імпортне обладнання, тарифи на залізничні перевезення, вартість оренди вагонів, перевалки в портах, фрахту та страховки морських суден.
Підпишіться на Minprom у Telegram, щоб залишатися в курсі важливих новин
Відкрити Telegram