Підвищення вантажних тарифів УЗ серйозного удару по промисловості – ICC Ukraine

Новини Теми дня Транспорт
Підвищення вантажних тарифів УЗ серйозного удару по промисловості – ICC Ukraine

Підвищення залізничних вантажних тарифів є нераціональним, оскільки завдасть серйозного удару по промисловості, заявляє Український національний комітет Міжнародної торговельної палати (ICC Ukraine) і закликає уряд переглянути рішення про таке можливе підвищення.

“Залізничний транспорт є ключовим для забезпечення стабільності поставок сировини та продукції на внутрішньому ринку, а також для експортної діяльності підприємств. Зростання вартості перевезень не тільки ускладнить відновлення економіки, а й може призвести до закриття підприємств, що наражає на небезпеку тисячі робочих місць”, – зазначає організація.

У своєму листі вона прогнозує, що зростання тарифів знизить конкурентоспроможність української продукції на світових ринках та експортні надходження.

ICC Ukraine нагадує, що в серпні 2021 року – січні 2022 року тарифи на перевезення таких чутливих до вартості логістики вантажів, як вугілля, руда і вапняки, підвищили на 42%, а в червні 2022 року ще на 70% – сумарно у 2,4 раза, а на перевезення порожніх вагонів з-під 1-го класу вантажів – у 2,6 раза.

“Такий різкий і необґрунтований стрибок тарифів в Україні створює серйозний тиск на бізнес і є неприпустимим у нинішніх умовах, коли підприємства намагаються вижити і забезпечують надходження до держбюджету”, – вважають у комітеті.

На думку організації, в умови відкриття морських портів і активізації експорту необхідно прагнути до подальшого його нарощування до довоєнного рівня, тоді як підвищення залізничних тарифів завадить цьому.

ICC Ukraine закликає навпаки знизити вартість логістики, щоб стимулювати виробництво, збільшувати обсяги перевезень і підтримувати конкурентоспроможність української продукції. “Це дасть змогу залучити більше вантажів на залізницю, зменшити навантаження на автомобільний транспорт і зберегти дорожню інфраструктуру, яка вже зазнала значних руйнувань через війну та перехід частини вантажів із залізниці на дорожні шляхи”, – зазначається в листі.

На думку ICC Ukraine, в “Укрзалізниці” є всі можливості не підвищувати тарифи, оскільки доходи компанії від вантажних перевезень за перше півріччя 2024 року зросли на 17% до аналогічного періоду минулого року – до 43 млрд грн, що дало змогу отримати прибуток 3,1 млрд грн, хоча витрати компанії зростають швидше за доходи.

У листі комітет висловлює думку, що проблемою “Укрзалізниці” є значні та постійно зростаючі витрати, а також некомпетентність менеджменту, який не може нормально вибудувати систему управлінського обліку доходів і витрат залізничного монополіста, ухвалює хибні рішення та вводить в оману уряд.

Як стверджується в листі, змінні витрати «Укрзалізниці» становлять лише близько однієї четвертої її сумарних витрат, отже, перевезення додаткової тонни будь-якого вантажу, навіть щебеню за найнижчим тарифом, приносить «Укрзалізниці» значний маржинальний прибуток.

“Саме тому повним абсурдом є заяви монополіста про те, що причиною його збитків є перевезення «збиткових» вантажів – причиною збитковості можуть бути тільки значні та постійно зростаючі витрати «Укрзалізниці», а також кричуща некомпетентність менеджменту «Укрзалізниці»”, – вважають в ICC Ukraine.

Тож Комітет звернувся до уряду із проханням поширити знижку у розмірі 30% до встановлених тарифів на експортні перевезення всіх видів вантажів, бо наразі така знижка застосовується тільки для сільськогосподарської продукції, та поставити задачу УЗ реалізувати масштабні програми оптимізації витрат та збільшення обсягів перевезень, за рахунок чого знизити вантажні залізничні тарифи протягом 2024-2025рр на 15-20%. Це не тільки підтримає відновлення економіки та експорт України, але й посилить конкурентоспроможність самої Укрзалізниці в порівнянні з автотранспортом, резюмували в ICC Ukraine.

Новини

12 Вересня 2024

Україна зацікавлена в локалізації виробництва японських компаній

ЄС отримав більше електроенергії з ВДЕ, ніж з викопного палива

Vale інвестує в розробника технологій уловлювання вуглецю Mantel

Взимку світло відключатимуть, навіть якщо генерацію відновлять

ДТЕК побудує установки зберігання енергії на 200 МВт потужності

Українські компанії наймають жінок та підлітків через нестачу робочої сили

Нацбанк затвердив режим гнучкого інфляційного таргетування

Tata Steel UK отримає державне фінансування для проекту зеленої сталі у Порт-Талботі

Уніфікація тарифу на розподіл електроенергії суперечить європейським нормам – Каленков

Інтерпайп тестує новий логістичний маршрут постачання продукції до ЄС

Україна має потенціал перейти на ВДЕ швидше, ніж інші країни – Greenpeace International

Сьогодні в Україні застосовують графіки відключень світла

Vale має намір збільшити видобуток залізняку, незважаючи на зниження цін

МВФ закликав Україну підвищувати податки у 2025 році

Росія погрожує обмежити експорт стратегічно важливих для Заходу урану, титану та нікелю

Іспанія заблокувала Угорщині купівлю виробника поїздів

ВСІ НОВИНИ ⇢