Клієнтам Укрзалізниці потрібні економічно обґрунтовані тарифи

Металургія Новини Теми дня Транспорт
Клієнтам Укрзалізниці потрібні економічно обґрунтовані тарифи

Клієнти “Укрзалізниці” прагнуть встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги держкомпанії. Про це заявив на прес-конференції президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков.

“Єдине, що нам треба, це економічно обґрунтований тариф, – підкреслив він. – Те що зараз говорить керівництво “Укрзалізниці”, демонструє, що у нього нема розуміння, що таке економічно обґрунтований тариф. Тому що вони вживають слова такі, як уніфікація та гармонізація”

За словами Д.Каленкова, діюча система тарифних класів також не є ефективною і не подобається клієнтам “Укрзалізниці”. “Але коли представники Укрзалізниці говорять, що немає різниці, який вантаж везти, собівартість одна і та ж, нагадаю, що зміна складова у собівартості, це лише 20%. Головне, це те, як перерозподіляється інші 80% – та інфраструктура, яка використовується у “Укрзалізниці””, – відзначив він.

В якості приклада президент “Укрметалургпрому” звернув увагу на ситуацію з перевезенням зерна та залізної руди, які є одними з основних експортних товарів України. Зокрема в 2023 році було перевезено співставні об’єми цих товарів – 31 та 28 млн тонн відповідно.

Але в той же час при перевезенні руди було задіяне 18 станцій, а по зерну 409. Сортувальних станцій для руди – 0, для зерна – 20. Для перевезень руди задіяне 2 тисячі кілометрів залізниці, для перевезень зерна – 13 тисяч.

“Треба враховувати собівартість для кожного виду товарів, – акцентував О.Каленков. – Наприклад, йде ешелон в 60 вагонів, чи три-п’ять вагонів перевозяться тиждень від одного елеватору до іншого. Не може бути одного уніфікованого тарифу, тому що тоді буде кроссубсидування одних товарів іншими. І ця різниця в 10-15%, а в рази”

“Тому я за результатами цього обговорення буду просити колег направити звернення і до Кабінету міністрів, і до наших головних країн-партнерів. Для них це теж буде цікаво, тому що вони зараз фінансують більше 50% нашого бюджету, а “Укрзалізниця” – це чорна діра, де зникають у тому числі гроші наших партнерів. Ці гроші можна і потрібно в часи війни використовувати більш ефективно. Тому міжнародний аудит і ніяких підвищень тарифів до цього міжнародного аудита”, – резюмував президент “Укрметалургпрому”.

Новини

Гарантований покупець через суд вимагає від Енергоатому 14 млрд грн

Імпорт сталевих труб до Грузії з Туреччини у січні-серпні зріс на 79,1%

Клієнтам Укрзалізниці потрібні економічно обґрунтовані тарифи

Росія втратила одного з найбільших покупців вугілля в Азії

Anglo American запускає автономну бурову установку у Бразилії

Європейський ринок гарячекатаного рулону готується до потенційної консолідації

Контейнерні лінії підвищують тарифи через страйк докерів у США

Українські виробники феросплавів зупиняться у разі підвищення тарифів Укрзалізниці

19 Вересня 2024

British Steel збільшила збитки у вісім разів

У Європі відкрився перший літієвий завод

Купівельна спроможність українців впаде на 20% після підвищення податків

Підприємства видобувної галузі вимагають провести міжнародний аудит Укрзалізниці

Вантажні тарифи Укрзалізниці можна скоротити на 15-20% – Каленков

ЄС виділить додаткові 160 млн євро Україні для підтримки енергобезпеки

Проєкт постачання польської електрики в Україну заморожено

Українські підприємства експортували цинку на $201 тис.

ВСІ НОВИНИ ⇢