Клієнтам Укрзалізниці потрібні економічно обґрунтовані тарифи

Металургія Новини Теми дня Транспорт
Клієнтам Укрзалізниці потрібні економічно обґрунтовані тарифи

Клієнти “Укрзалізниці” прагнуть встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги держкомпанії. Про це заявив на прес-конференції президент Об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков.

“Єдине, що нам треба, це економічно обґрунтований тариф, – підкреслив він. – Те що зараз говорить керівництво “Укрзалізниці”, демонструє, що у нього нема розуміння, що таке економічно обґрунтований тариф. Тому що вони вживають слова такі, як уніфікація та гармонізація”

За словами Д.Каленкова, діюча система тарифних класів також не є ефективною і не подобається клієнтам “Укрзалізниці”. “Але коли представники Укрзалізниці говорять, що немає різниці, який вантаж везти, собівартість одна і та ж, нагадаю, що зміна складова у собівартості, це лише 20%. Головне, це те, як перерозподіляється інші 80% – та інфраструктура, яка використовується у “Укрзалізниці””, – відзначив він.

В якості приклада президент “Укрметалургпрому” звернув увагу на ситуацію з перевезенням зерна та залізної руди, які є одними з основних експортних товарів України. Зокрема в 2023 році було перевезено співставні об’єми цих товарів – 31 та 28 млн тонн відповідно.

Але в той же час при перевезенні руди було задіяне 18 станцій, а по зерну 409. Сортувальних станцій для руди – 0, для зерна – 20. Для перевезень руди задіяне 2 тисячі кілометрів залізниці, для перевезень зерна – 13 тисяч.

“Треба враховувати собівартість для кожного виду товарів, – акцентував О.Каленков. – Наприклад, йде ешелон в 60 вагонів, чи три-п’ять вагонів перевозяться тиждень від одного елеватору до іншого. Не може бути одного уніфікованого тарифу, тому що тоді буде кроссубсидування одних товарів іншими. І ця різниця в 10-15%, а в рази”

“Тому я за результатами цього обговорення буду просити колег направити звернення і до Кабінету міністрів, і до наших головних країн-партнерів. Для них це теж буде цікаво, тому що вони зараз фінансують більше 50% нашого бюджету, а “Укрзалізниця” – це чорна діра, де зникають у тому числі гроші наших партнерів. Ці гроші можна і потрібно в часи війни використовувати більш ефективно. Тому міжнародний аудит і ніяких підвищень тарифів до цього міжнародного аудита”, – резюмував президент “Укрметалургпрому”.

Новини

9 Жовтня 2024

Автогаз продовжує дорожчати у мережах АЗС

За ОГКХ запропонували трохи менше 4 млрд грн

8 Жовтня 2024

Уніфікація тарифу на розподіл електроенергії може призвести до банкрутства великих підприємств

На базі НКРЕКП планують створити робочу групу з вирішення проблем ВДЕ-генерації

Україна планує використовувати штучний інтелект у пошуку корисних копалин

Уряд виділить додаткові €86 млн на зведення систем захисту енергооб’єктів

Релокованим підприємствам дозволили пролонгувати пільгові кредити

Німецька промисловість відновилася в серпні завдяки виробництву автомобілів

В Україні створили ще два індустріальні парки на 1800 робочих місць

Бразилія у вересні збільшила експорт чавуну на 40%

Китай за 9 місяців 2024 року експортував до України товарів на $10,3 млрд

Україна має отримати €35 млрд нового кредиту ЄС до кінця року – Єврокомісія

У Росії посилюється криза у вугільному секторі 

Польські фермери можуть знов заблокувати один з пунктів пропуску на кордоні

55% українських компаній не зможуть компенсувати підвищення військового збору

Словаччина в разі блекауту надаватиме Україні аварійні поставки е/е

ВСІ НОВИНИ ⇢